Viva Niagara! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Viva Niagara! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Viva Niagara!

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

10 Maart 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag was het dan eindelijk zover: ik ging naar de Niagara Falls!
Ik ben al vroeg opgestaan, en ben met mijn koffertje richting Grand Central Station gegaan, waar de verzamelplaats was. De gids stond al te wachten en na een tijdje kwam ook de bus eraan.
Om zeven uur vertrok dan eindelijk de bus met dertien passagiers. Het zou een lange reis worden, de verwachte aankomsttijd was rond vier uur 's middags. Toch is de reis me heel erg meegevallen. Onderweg genoot ik al erg van de omgeving, het bosrijke gebied, de Fingerlakes en het feit dat hier nog sneeuw lag, wat we deze winter in Nederland hebben gemist.
Iets eerder dan verwacht kwamen we dan bij Niagara Falls. Eerst zijn we naar de American Falls gegaan, en hebben we in een theater een IMAX film gezien over de watervallen en mensen die geprobeerd hebben deze te trotseren. Hierna zouden we naar de Canadese kant gaan. Enkele mensen moesten in Amerika achterblijven, omdat hun visum niet geldig was voor Canada. Gelukkig was dat bij mij niet het geval en mocht ik, na enkele vragen bij de douane, dan toch de grens oversteken. Het stadje Niagara Falls in Canada lijkt op het eerste gezicht een beetje op Las Vegas. Veel lichtjes, grote attracties en bekende trekpleisters als het Ripley's, Madame Tussauds en Planet Hollywood. Maar daar kwam ik natuurlijk niet voor!
We zijn even naar het hotel gegaan om onze koffer neer te zetten. Ik had een mooie kamer met twee queensize bedden. Vervelend...
Daarna heeft de bus ons in het centrum van Niagara Falls afgezet. Ik ben samen met een Oostenrijkse medereiziger, Thomas, naar de Skylon Tower gelopen. Dit is een hoge toren midden in de stad met mooi uitzicht op de watervallen. Omdat wij hier in de avond waren, zouden na een tijdje de watervallen verlicht worden. Eenmaal bovenin de toren heb je een prachtig uitzicht: over de watervallen, de stad, maar je kan zelfs in de verte Toronto zien liggen.
De lichten gingen aan: wow! Ik weet niet hoe lang ik heb staan kijken, maar ik vond het zo mooi!
Hierna hebben we wat gegeten bij het typisch Amerikaanse Wendy's, om vervolgens nog even door het stadje te slenteren. In de paar winkeltjes die er zaten heb ik nog wat foute souvenirs kunnen scoren, daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. Op naar dag drie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Niagara Falls

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 18381

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: