Bumpy rides - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Bumpy rides - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Bumpy rides

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

19 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Met al die leuke dingen die we doen, vergeet ik bijna om even een nieuw verhaaltje te typen!
Na woensdag de hele dag door Hollywood te hebben gelopen, zijn we in de avond richting Anaheim gereden. Hier hadden we twee kamers in een airbnb vlakbij Disneyland. De gastheer en zijn vrouw waren heel vriendelijk, en konden lekker met ons over Nederland kletsen, omdat één van hun kinderen in Utrecht woont. Toevallig!
De volgende twee dagen, donderdag en vrijdag, zijn we naar Disneyland geweest. Ik voelde me weer helemaal kind, heerlijk!
Vrijdagavond zijn we naar San Diego gereden. 's Avonds lekker op de hotelkamer het keezenspel gespeeld, want een Nederlands spelletje tussendoor hoort erbij;).
Zaterdag hebben we door de gezellige haven van San Diego gelopen. Hier zaten veel kleine winkeltjes en restaurantjes. Omdat het wel erg warm was, zijn we in de middag naar La Jolla beach gereden. Dit was een klein strandje, maar het was wel de perfecte plek om zeehondjes en zeeleeuwen te spotten! Ze lagen lekker te relaxen op de rotsen en het strand, maar zwommen ook in de zee tussen de mensen door. Ik ben zelf niet zo een held in de zee en het zag er nogal diep uit, dus ik bleef met m'n voeten aan het vasteland, maar Melanie en Rodney waagden zich wel aan het koude water. Die hebben dan ook mooie beelden kunnen maken van dichtbij van de zeehondjes. In de avond hebben we bij een shoppingmall even gewinkeld en een hapje gegeten. Hier verkochten ze een vegetarische variant van de Amerikaanse corndog, dus ook ik heb deze kunnen proeven en goedkeuren;).
Zondag vertrokken we van San Diego via Joshua Tree park naar Palm Desert. Joshua Tree is een heel groot en mooi natuurgebied om lekker te wandelen, maar ook om dieren te spotten.
Na een wandeling van een uur door het park, wilden we door het park richting ons hotel in Palm Desert rijden. Nu leek het de mannen een leuk idee om de speciale '4x4 route' te nemen, ofwel een route die alleen geschikt was voor 4x4 auto's. Zou geen probleem moeten zijn met de enorme Chevrolet Suburban die we hebben, en in het begin leek het dat ook niet. Tot we op een punt waren waar de weg afliep en alleen maar grote stenen op de weg lagen. Na een uur van pogingen doen om toch verder te kunnen rijden ('Als we nou nog meer stenen neerleggen, dan valt de auto niet in één keer naar beneden.') hebben we toch maar besloten om te keren en de hele route opnieuw af te leggen. Zo kwamen we ruim tweeëneenhalf uur later alsnog bij ons hotel aan. Het diner bij The Cheesecake Factory was dan ook meer dan welkom! En yes, ook hier denken ze aan de groenteknagers onder ons;). Voor mij stond er een vegaburger op het menu, geserveerd met patat en, jawel, knoflooksaus! Dat laatste ben ik nog niet vaak tegengekomen in Amerika, dus ik was blij. Het toetje, een stukje cheesecake, hebben we meegenomen en op de kamer nog lekker opgegeten. Wat een straf...
Voor maandag stond er naast een rit van ongeveer vijf uur niets op de planning. Dat gaf ons de tijd om in de ochtend een paar uurtjes bij het zwembad te liggen en een duik te nemen. Het blijft tenslotte wel vakantie he;).
Nog heel even shoppen bij de Macy's (want ja, die kortingen kun je écht niet laten liggen) en genoeg water inslaan voor de lange rit, en we zijn ready to go! Na een rit van bijna vijf uur, hebben we niet alleen een andere plaats bereikt, maar ook andere temperaturen. Van 100 graden Fahrenheit (ongeveer 38 graden Celsius) in Palm Desert (heet!) naar 47 graden Fahrenheit (ongeveer 8 graden Celsius) in Bellemont (te koud!). Maar dat mag de pret niet drukken, want morgen hebben we leuke dingen op de planning staan. Op naar de Grand Canyon!