Viva Las Vegas! - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas! - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas!

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

29 September 2017 | Verenigde Staten, Visalia

Zaterdagochtend vertrokken we naar Zion national park. Het was drukker dan we tot nu toe hadden meegemaakt in de parken, maar dat kan komen omdat het weekend was en de Amerikanen zelf er dan ook opuit gaan.
Met bussen werd je naar verschillende punten in het park gebracht, waar je dan zelf verder kon wandelen. Zion park was weer heel anders dan de parken waar we daarvoor waren geweest. Waar we tot nu toe steeds van bovenaf het landschap beneden bewonderden (voornamelijk bergen en rotsen) liepen we nu in een heel groene omgeving, langs een rivier. Natuurlijk moesten wij ook een avontuurlijke route door de bergen afleggen, met als doel een waterval te zien. Helaas was er vanwege te weinig regen geen waterval te zien, dus deze heldhaftige route leverde me weinig op. (Behalve een hartaanval, toen er een enorme spin op het pad liep).
In de namiddag reden we naar Mesquite. Een plaatsje een uur voor Las Vegas, maar wel al in Nevada. Ofwel: een soort luilekkerland voor de Amerikanen. Gokken, legaal (soft)drugs gebruiken, roken achter de gokautomaten: hier mag het allemaal.
Ons hotel was al een beetje in Vegas stijl: een resort met een mooi zwembad, maar vooral ook een groot casino. Hier speelden we dan ook ons eerste spelletje Blackjack, wat ons alleen een verlies van een dollar opleverde. Ach, toch leuk om te proberen.
Na twee dagen relaxen in Mesquite reden we naar Las Vegas. Omdat we pas om 15:00 mochten inchecken, hebben we de tijd doorgebracht in een shopping outlet. We hebben alleen een koffertje gescoord, die goed van pas komt voor alle eerdere aankopen.
We sliepen in het Circus Circus hotel, één van de vele thema hotels in Las Vegas. Een beetje aan het einde van 'the strip', maar evengoed op prima loopafstand. De eerste avond hebben we een deel van de strip bewonderd, je kijkt je ogen uit in de grote hotels met casino's en winkels. Een M&M winkel van vijf verdiepingen hoog, een Coca Cola winkel, en natuurlijk heel veel souvenirswinkels. Op straat worden er pogingen gedaan je te verleiden tot het bezoeken van stripclubs door kaartjes uit te delen. Hierin maken ze overigens geen onderscheid tussen mannen en vrouwen;).
Dinsdag overdag hebben we in het hotel lekker bij het zwembad gerelaxed, om 's avonds weer lekker de stad in te gaan.
Woensdagochtend gingen de mannen de Hooverdam bekijken, wat Melanie en mij even de tijd gaf om lekker te shoppen. Toch weer een truitje en een vest rijker:).
's Middags hebben Rodney en ik een tour gemaakt naar de Grand Canyon... per helikopter! We werden bij ons hotel opgepikt met een busje, deze bracht ons naar Boulder City. Vanaf daar vertrokken we met de helikopter richting de Grand Canyon. Een afstand die met de auto ruim 3,5 uur zou duren, maar met de helikopter ongeveer 25 minuten. We vlogen over de Hooverdam (had ik hem toch ook nog gezien;)) en daarna naar de Grand Canyon, om vervolgens op de bodem, aan de rand van de Colorado rivier te landen. Even weer met de benen op vaste grond en even genieten van het uitzicht, wauw! Nadat we daar wat hadden gegeten en gedronken, vertrokken we weer richting het vliegveld. Deze vlucht is één van de mooiste en gaafste dingen geweest die ik ooit heb gezien en gedaan, echt een aanrader!
Donderdag was onze laatste dag in Vegas, we hebben het rustig aan gedaan. Even de koffers inpakken, nog even shoppen, nog even een laatste gokje wagen in het casino. 's Avonds zijn we naar Downtown Las Vegas gegaan. Wat een gezellige en intieme sfeer is hier! Jammer dat we hier pas de laatste avond naar toe zijn gegaan, want dit bleek toch qua sfeer veel gezelliger dan de strip. Straatartiesten, live muziek en leuke winkeltjes zorgden voor een leuke sfeer en dus een leuke avond. We namen die avond afscheid van Sander en Melanie, want die vertrokken de volgende ochtend alweer naar Nederland.
Wij zijn zelf de vanochtend vroeg opgestaan, want wij hadden een lange rit voor de boeg. We reden door Death Valley richting Visalia, waar we een hotel hadden voor een nachtje. Voor morgen op het programma: Sequoia National Park!