Een slopende reis... - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Een slopende reis... - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Een slopende reis...

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

14 September 2017 | Verenigde Staten, Anaheim

Gisteren was het dan eindelijk zover: onze reis naar Amerika kon beginnen! We zouden vanaf Düsseldorf naar Los Angeles vliegen (met een overstap op Schiphol, dat dan weer wel). We waren dan ook een dag eerder naar Düsseldorf vertrokken en hadden een overnachting in een hotel vlakbij het vliegveld. Toen we 's ochtends vroeg om vijf uur aan het ontbijt zaten, werden we opeens gebeld dat onze vlucht naar Amsterdam geannuleerd was, en dat we waren omgeboekt naar een vlucht via Parijs. Fijne berichten op de vroege ochtend...
Na een vlucht van anderhalf uur stonden we op het vliegveld van Parijs, en na een paar uur wachten mochten we dan ook eindelijk boarden op het vliegtuig naar Los Angeles. Wat een lange vlucht!
Na elf uur, die we beide helemaal wakker hebben doorgebracht, kwamen we eindelijk aan. Het voordeel van wakker blijven in het vliegtuig is trouwens wel dat je de Grand Canyon vanuit het vliegtuig al prachtig kan zien.
Hoewel we ons hadden voorbereid op urenlange rijen bij de douane, viel dat nu echt reuze mee. Dit gebeurt tegenwoordig voor het grootste gedeelte via automaten, dus na twintig minuten stonden we met koffers alweer buiten. We werden opgewacht door Sander en Melanie en reden naar ons hotel op Hollywood Boulevard. Ons hotel lag midden in Thai town: waar je in vrijwel elke grote stad ook een China town hebt, is er in LA dus ook de Thaise variant. Een wijkje met allerlei Thaise restaurants, winkels en massagesalons. We hebben een hapje Thais gegeten en zijn gauw gaan slapen. We waren helemaal gesloopt, aangezien we al langer dan 24 uur achter elkaar wakker waren!
Vandaag dan ook lekker uitgeslapen (nou ja tot half acht, maar met oog op het tijdsverschil erg netjes) en daarna een wandeling gemaakt richting de walk of Fame. De namen van de grootste sterren hebben we voorbij zien komen. Ook hadden we hiervandaan zicht op het Hollywood sign, welke we ook nog van een speciaal observatiepunt hebben gezien.
Aan het eind van de middag zijn we richting Anaheim gereden, waar we twee nachtjes slapen in een airbnb. Morgen en overmorgen naar Disneyland!