The terminal - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu The terminal - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

The terminal

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

12 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag had een leuke dag moeten worden! Ik zou vroeg vertrekken naar het vliegveld, om daar op het vliegtuig naar Chicago te stappen. Helaas verliep het niet zo soepel als gedacht...
Zoals ik al eerder schreef bracht ik de nacht door in een hotel in Queens, zodat ik al vlakbij het vliegveld was, wat handig was omdat ik hier al om half acht die ochtend moest zijn. Dit was overigens by far het slechtste hotel waar ik ooit heb geslapen, inclusief een beroerd ontbijtje. 'Ach, ik lunch wel uitgebreid als ik in Chicago ben', dacht ik.
Ik heb de shuttle genomen naar JFK airport en was netjes op tijd. Om 09:30 zou het vliegtuig vertrekken. Door vertraging werd dit helaas 10:30. En toen 11:00. En toen: vlucht gecanceld! Wat nu? Omdat ik stand-by vlieg, kom ik alleen mee als er plek is in het vliegtuig. De volgende vlucht kon ik dus ook wel vergeten, want de mensen die nu bleven staan zouden ook meewillen op die vlucht. Een mevrouw van Delta Airlines vertelde mij dat er van La Guardia airport ieder uur een vlucht zou gaan naar Chicago, en dat ik daar dus veel meer kans zou maken. Om 13:15 zou er een vlucht gaan, die zou ik wel redden.
Nadat ik mijn koffer heb terug gehaald, heb ik dus maar een bus genomen naar La Guardia. En ik was inderdaad op tijd. Maar ook daar geen geluk, het vliegtuig zat vol en ik kon niet mee. Ieder uur ging er een vlucht. En ieder uur werd ik weer teleurgesteld... Iedere keer kwamen er meer mensen bij die ook stand-by vlogen en toevallig meer prioriteit hadden dan ik. Frustrerend! Ik voelde me net Tom Hanks in the Terminal...
Dit ging zo door tot 18:15, eindelijk mocht ik dan ook mee! Intussen had ik in al die uren alweer vrienden gemaakt met een jongen die ook stand-by vloog en gelukkig, hij mocht ook mee! De vlucht ging snel voorbij, naast me zat een vrouw die me allerlei tips gaf voor Chicago.
Eenmaal op het vliegveld hebben mijn nieuwe vriend en ik een taxi gedeeld richting het centrum, waar we allebei heen moesten. En zo kwam ik pas rond negen uur in de avond aan in het hotel, en het enige wat ik wilde doen was slapen! Want geloof het of niet: na tien uur wachten op een vliegveld ben je uitgeput!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 18400

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: