See, buy, byebye NY, fly - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu See, buy, byebye NY, fly - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

See, buy, byebye NY, fly

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag al vroeg opgestaan, rond zeven uur ging de wekker.
Ik heb in het hotel ontbeten met french toast en thee. Lekker! Daarna zijn we weer met de bus vertrokken richting de watervallen, deze keer zouden we de grootste waterval, the Horseshoe Falls, van dichtbij gaan bekijken. We gingen met een lift naar een soort grotten, waar je als het ware naast en achter de watervallen kon staan. Heel gaaf om hier zo dichtbij te staan!
Nog even naar de watervallen kijken vanaf normale hoogte. Wat voel ik me klein naast deze enorme hoeveelheden water, en toch hoor ik in mijn hoofd de hele tijd het liedje 'I'm on top of the world!' van de Imagine Dragons. Want zo voelt het ook als je hier staat!
We zijn weer in de bus gestapt, terug naar the Big Apple. Natuurlijk moesten we weer de grens oversteken, maar de douaniers hier waren erg vriendelijk, zeker toen ze de Amerikaanse-vlag-sjaal om mijn nek zagen. Daar kunnen ze bij de douane op het vliegveld nog wat van leren...Onderweg wat tussenstops gemaakt, waaronder een bij een shopping outlet. Ik heb zelf niets gekocht, maar kijken is altijd leuk.;)
Met Frank Sinatra's ode aan de stad op de achtergrond (geen grapje) en uitzicht op de skyline rijden we via de Lincoln Tunnel Manhattan in. Bij Grand Central Station nemen we afscheid van elkaar en loop ik tien blocks richting de metro.
Ik moet de metro richting Queens hebben. Vannacht slaap ik niet meer in het centrum van New York, maar in een hotel vlakbij JFK airport, omdat ik morgen al vroeg een vlucht pak richting Chicago. En ondanks wat de gids zei, ('Chicago?! Better be careful, everyone has a gun there!') heb ik ook daar veel zin in!

  • 13 Maart 2014 - 16:14

    Tante Karel:

    Ik heb je gevonden hoor!!! Best knap in 4 dagen!!! Mijn oren flapperen weer bij alles wat ik lees. Tjonge wat maak jij veel moois mee!! Niagara Falls staan ook zeker op mijn lijstje. Wat moet dat indrukwekkend zijn.Wij genieten hier nog even van een mooie dag, waarschijnlijk voorlopig weer even de laatste. Heel veel plezier in chicago. We weten inmiddels dat het even heeft geduurd voordat je er was,maar nu je er bent : lekker genieten van weer een nieuwe stad met zijn eigen karakter(en inderdaad, het is een stad met een hoog misdaadgehalte, dus pas goed op!) Je tante is trots op je dat je dit maar allemaal doet. Dikke kus

  • 13 Maart 2014 - 17:33

    Monique:

    Hoi Ash !
    Leuk je verslagen ! Dit is pas de eerste die ik lees hoor maar ga je zeker volgen. Co is ook een keer in Chicago geweest. Hij vond het geweldig daar ! En als je in Osdorp woont is het overal rustig en veilig toch ?
    Heel veel plezier lieve schat en doe voorzichtig en geniet !
    Groetjes, Monique

  • 14 Maart 2014 - 13:31

    Thomas:

    Hoi Ish,hier is her bloedheet 37 graden.we zijn vandaag naar het museum en de begraafplaats geweest,met zo'n open pick-up truck.na de begraafplaats,die vol lag met nederlanders,zijn we gelopen naar de beroemde. brug over de river kwai. Toen hadden we genoeg gedaan en werd het tijd voor het zwembad. Dus een tuc-tuc genomen'met een zijspan,waar we met zijn vieren in zaten.Eigenlijk paste het niet,maar het ging wel. Rest van de middag aan een heerlijk zwembad gelegen,en nu gaan we eten aan het terras aan de rivier.groeten uit Thailand van je moeder en mij,en Jan en Carina ook natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 18413

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: