Door de bomen het Witte Huis niet meer zien - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Door de bomen het Witte Huis niet meer zien - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Door de bomen het Witte Huis niet meer zien

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

20 September 2013 | Verenigde Staten, Alexandria

Gisteren alweer de derde dag, het gaat snel! Eerst werd ik weer vroeg wakker, maar daarna heb ik schaamteloos uitgeslapen tot negen uur! Ik heb rustig een ontbijtje gemaakt en ben daarna met de metro richting the White House vertrokken. Eerst kon ik het niet helemaal vinden omdat er veel bomen in de omgeving staan. Toen ik er dan uiteindelijk voor stond, vond ik dat toch wel heel gaaf, maar ergens viel het me ook een beetje tegen. Misschien had ik het nog groter verwacht, nog Amerikaanser? Na de nodige foto's te hebben genomen, doorgelopen langs het Washington Monument, wat helaas op dit moment in de steigers staat omdat ze de schade herstellen van een aardbeving.
Ik kwam uit bij het US Holocaust Memorial Museum. Dit vond ik een heel mooi museum. Er is een gedeelte waar je zelf kan rondlopen en er is een expositie waar je wordt rondgeleid. Vooral dat laatste gedeelte was erg mooi: er waren spullen te zien die echt uit de kampen afkomstig waren zoals kleding, tandenborstels en schoenen van de Joden. Ook kon je door een wagon lopen die gebruikt werd om de Joden te vervoeren naar de kampen. Ik kreeg al de rillingen van deze donkere, kleine ruimte; en dan te bedenken dat er veel te grote aantallen mensen in een wagon werden gestopt, zonder eten of drinken. Een erg indrukwekkend museum dus.
Na dit gezien te hebben ben je blij dat je weer gewoon naar buiten kan lopen. En buiten is het heerlijk: het zonnetje schijnt en het is ongeveer 25 graden! Ik heb even gelunched bij de Starbucks en heb vervolgens de metro gepakt naar Union Station. Dit station is al een monument op zich, heel mooi! Daarna verder gelopen richting het Capitool en ook dit was weer een enorm gebouw. Het is echt prachtig en de overeenkomsten met de Sint-Pieterskerk in Rome zijn sterk aanwezig.
Nog even in een parkje gezeten en genoten van het weer en de eekhoorntjes om me heen. Daarna de metro gepakt naar Pentagon City om daar te winkelen en een hapje te eten. Ik ging bij Forever 21 naar binnen en heb veel gepast, maar allemaal...te groot! De maten hier vallen anders dan in Nederland, een small lubberde om mijn lijf heen alsof het een large was. Kleinere maten hebben ze helaas niet. Het zal me toch niet gebeuren dat ik zonder aankopen terug kom?!
De maaltijd bestond deze keer uit bami met lemon chicken, het broertje van de orange chicken. Het smaakt me weer heerlijk!
Terug naar het hotel en op naar mijn bed!

  • 20 September 2013 - 16:40

    Dyllon:

    Hoi Ish,

    hier is het niet leuk zonder jou
    het is hier heel koud
    het gaat goed met de konijnen

  • 20 September 2013 - 16:53

    Daphne:

    Welterusten girl! Fijn dat je zo geniet van alles daar :-)

  • 21 September 2013 - 01:35

    Ashley:

    Hoi Dyllon,
    Het is wel heel stil zonder jou!
    Hier is het lekker warm, maar morgen gaat het regenen.
    Bedankt dat je voor de konijnen zorgt!
    Tot snel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 18408

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: