Day at the museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Day at the museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Day at the museum

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

22 September 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren was alweer mijn laatste dag in deze mooie stad, dus ik wilde er nog even echt van genieten. Helaas werkte het weer niet echt mee, het was wel erg warm maar er was regen voorspeld. Gelukkig had ik nog twee musea op m'n lijstje staan die ik graag wilde bezoeken dus daar had ik niet per se een zonnetje voor nodig.
Ik heb de metro genomen naar Metro Center en wilde vanaf daar verder lopen naar de musea, maar kwam 'per ongeluk' terecht in een leuke winkelstraat. Vervelend...
Na wat kleine aankopen te hebben gedaan ben ik langs het Fords Theater gelopen. In dit theater is Lincoln doodgeschoten en is nu een museum gemaakt.
Ik kwam uit bij het Museum of American History, een erg leuk museum waarde geschiedenis van de Amerikaanse 'cultuur' wordt laten zien. Je kon zien hoe het Amerikaanse eten is veranderd in de loop der jaren door invloeden van bijvoorbeeld Mexico en China, en kon een kijkje nemen in de keuken van tv-kokkin Julia Child. Verder wordt er uitgebreid aandacht besteed aan alle oorlogen waar Amerika in heeft meegevochten. Maar voor een vrouw is het toch het leukste om de jurken van de first ladies te zien! Al met al een heel leuk museum.
Hiernaast lag het Museum of Natural History, wat de hele geschiedenis van de aarde laat zien. Hier zijn veel fossielen te zien, schedels van onze voorouders, opgezette dieren en natuurlijk volledige skeletten van dinosaurussen. Gelukkig werden ze hier niet allemaal weer levend, zoals in de film....
Beide musea vond ik erg leuk en helemaal niet saai en stoffig zoals veel musea.
Hierna weer de metro gepakt naar de shoppingmall. Ik heb wat laatste aankopen gedaan en daarna gegeten. Weer lemon chicken, omdat het de laatste keer is dat het kan!
Nu de koffer inpakken en klaarmaken voor de terugreis...

  • 23 September 2013 - 18:13

    Daphne:

    Hee jetleg Ashley, leuk je gezien te hebben vanmorgen bij aankomst op Schiphol. Moe maar voldaan hè? Gelukkig weer veilig thuis :-)

  • 24 September 2013 - 11:59

    Gezina:

    nou ben ik toch wel heel erg benieuwd naar die lemon chicken hoor....
    heb je geen recept gevraagd;-)
    ps
    welcome back swa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 18433

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: