Slapende panda's - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Slapende panda's - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Slapende panda's

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

19 September 2013 | Verenigde Staten, Alexandria

Gisteren alweer dag twee van de trip. Ik heb redelijk uitgeslapen tot zeven uur dus begin al steeds meer aan het ritme te wennen.
Als eerste heb ik de metro gepakt naar de National Zoo, de (gratis) dierentuin van Wahington. Omdat het gratis was verwachtte ik eigenlijk een soort van kinderboerderij maar het tegendeel bleek waar. Artis, eat your heart out! Het was een enorm grote dierentuin en ook de dieren hadden ruime verblijven. Ook hadden ze veel verschillende soorten dieren: leeuwen, zeehonden, olifanten en anaconda's, maar hun echte paradepaardje is toch wel de reuzenpanda. Toen ik bij de panda ging kijken lag hij te slapen en toen ik drie uur later terug kwam zat hij achter een boom dus een foto heb ik helaas niet kunnen maken, maar ik heb hem wel gezien:-) .
Toen ik de dierentuin uit kwam heb ik even in een koffietentje iets gegeten om vervolgens weer verder te gaan naar het Pentagon. Zodra je de metro uitstapt, sta je al meteen naast het Pentagon. Hier valt eigenlijk weinig bijzonders aan te zien: het is gewoon een gebouw, wat vooral bijzonder is om de vorm maar die zie je natuurlijk niet als je ervoor staat. Er mogen bij het Pentagon geen foto's gemaakt worden.
Achter het Pentagon is het Pentagon Memorial, voor de mensen die op 9/11 zijn overleden. Op het begin van de memorial stonden alle namen van de 184 mensen die bij de aanslagen op het Pentagon zijn overleden. Hiernaast waren heel symbolische gedenktekens. Het zijn een soort bankjes die uit de grond komen, met daaronder water. Elke rij met van deze bankjes begint met een jaartal, en er zijn net zoveel bankjes op die rij als het aantal slachtoffers met dat geboortejaar. Klinkt heel ingewikkeld, maar als je daar staat heel indrukwekkend, zeker als je ziet dat er een slachtoffer was uit 1998 en dat dit dus een kindje van drie jaar oud was.

Hierna had ik wel weer even behoefte aan wat gezelligheid, dus de metro gepakt naar Pentagon City. Voor wie ooit naar Washington gaat en behoefte heeft aan winkelen: ga hierheen! Ik kwam uit in een shoppingmall van vijf verdiepingen hoog met grote winkels als de Forever 21, Sephora, Victoria Secret en natuurlijk de Macy's! Hier ga ik zeker nog een keer heen!
Ik heb in deze mall een hapje gegeten en ben daarna terug naar mijn hotel gegaan, om daar nog even wat baantjes te zwemmen. Ik heb nu wel echt het vakantiegevoel! Op naar dag drie!

  • 19 September 2013 - 17:37

    Daphne:

    Top dag zeg! Klinkt fantastisch en lijkt me ook erg indrukwekkend het Pentagon Memorial. Heerlijk zo'n echte mall hihi. Trouwens het zwembad in het hotel klinkt ook lekkerrrrrr..... :-)

  • 19 September 2013 - 19:44

    De Mannen:

    Hoi Ish,

    ik heb het gelezen dat je het leuk hebt
    heb je de reuze alaconda gezien?
    die heb ik ook gezien
    heb je leker eeten?
    snel weer een bericht stuuren
    doei dyllon

    Hoi Ashley,

    mooie dierentuin, en de metrohalte was ook te gek diep .
    Het JFK graf heeft op mij ook indruk gemaakt, omdat je alleen maar graven ziet zover je kan kijken.
    Toen ik op de pier stond in Arlington was er een gedenk muur met alle belangrijke mannen uit Washington, zoals George. Maar wat had Jim Morrisson hier ook weer te doen ? ik ben het even kwijt.

    Ik zie je maandag.

    Groet

    Tom











  • 19 September 2013 - 22:14

    Gerlinda:

    Ben blij dat je het toch naar je zin hebt het is wel een grote stap dat je gezet hebt . Wees voorzichtig gegeniet waar het kan xx

  • 19 September 2013 - 23:09

    SanneSmurf:

    Heeeii Ish,

    Leuk om je verhaaltjes te lezen!
    Heel veel plezier nog :)

    Xxxx

  • 20 September 2013 - 11:19

    Je Allerliefste Tante!:

    Je moeder was hier net een bakkie doen en toen hoorde ik dat je te lezen was!handig hè als je alweer bijna terug bent! Wat leuk om zo van je te "horen"! Ik vind je stoer hoor zo helemaal in je uppie, en zo leuk om te horen dat je de volgende keer heel graag je tante mee wilt nemen,ha,ha. Zo te lezen is het een mooie stad en heb je genoeg.xxx doe voorzichtig! Luvu

  • 20 September 2013 - 11:20

    Je Allerliefste Tant:

    Er moet staan: heb je genoeg te doen.

  • 20 September 2013 - 11:23

    Je Allerliefste Tante:

    En dat moet dus "tante" zijn( moeilijk hè typen)

  • 20 September 2013 - 14:03

    Ashley:

    Iedereen bedankt voor de reacties, heel erg lief dat iedereen zo meeleeft!

    @Dyllon: Dag lieve Dyllon! Ja ik heb allemaal grote en enge slangen gezien, maar van alle dieren vond ik de cheetah denk ik het mooist, heb ik een mooie foto van kunnen maken! Het eten hier is ook erg lekker, kippie met rijst dus dat lust jij ook wel! Leuk dat je me een berichtje hebt gestuurd! Fijn weekend vriend, veel plezier bij de padvinders en goed je best doen op zwemmen en dan is ish alweer bijna terug. Kus

    @papa: ik heb het even voor je opgezocht. Jim Morrison heeft hier gestudeerd, aan de George Washington University, of zoals wij in DC zeggen de GWU.;)
    Xx

  • 20 September 2013 - 15:50

    Sylvia:

    He lieve ash, hoorde vanmorgen van je moeder over deze reisverslagen dus natuurlijk meteen gaan lezen hoe jij t maakt daar
    Wat n belevenissen allemaal en dat allemaal in je uppie, knap hoor
    Dikke kus buuf buum

  • 23 September 2013 - 18:30

    Cynthia:

    Erg leuk vriendin. Je heb echt ontzettend veel meegemaakt. Ohhhh en die shoppingmall.. Geweldig!! Iets voor mij misschien hihihi. Vind het echt gaaf dat je dit allemaal maar even heb geflikt in je upp. Ben trots op je en vind het leuk om je verslagen te lezen. Super gaaf xxxx Cynthia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 18432

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: