Happen naar Peijnenburg en bagels! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Happen naar Peijnenburg en bagels! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Happen naar Peijnenburg en bagels!

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

18 September 2013 | Verenigde Staten, Alexandria

Gisteren was de eerste echte dag van de reis. Die begon al vroeg: om drie uur werd ik wakker en ik ben niet meer in slaap gevallen. Ook had ik erge honger, maar ik bedacht me later dat dit niet zo gek was want ik had de avond ervoor helemaal niet gegeten. Als een echte Hollander had ik natuurlijk wel eten mee genomen, dus mijn ontbijt bestond uit plakjes ontbijtkoek en rijstwafels. Heerlijk!
Ik ben dus al vroeg op pad gegaan en heb een heel stuk gelopen door King Street, de hoofdstraat van Alexandria. In deze straat bevinden zich vooral veel kleine winkeltjes, de grote en bekende winkelketens kom je hier niet tegen. Rond elf uur kreeg ik trek want ik had er natuurlijk al een halve dag opzitten. Bij de Dunkin' Donuts heb ik een bagel gehaald. Echt Amerikaans en heel lekker!
Hierna heb ik de metro genomen naar Arlington Cemetery: een militaire begraafplaats waar ruim 300.000 mensen begraven zijn. Op het station hoorde ik mensen Nederlands praten en we raakten aan de praat. Ook zij gingen de begraafplaats bezoeken, dus we hebben de tijd daar samen doorgebracht. Het graf van Kennedy was mooi en ik vond het best bijzonder om daar te staan. Verder hebben we de wisseling van de wacht gezien bij het 'monument voor de onbekende soldaat'. Er werd echt een soort show van gemaakt, heel Amerikaans, maar toch leuk om gezien te hebben. We hebben best veel gelopen over de begraafplaats en als je al die graven bij elkaar ziet is dat toch wel indrukwekkend. Vanaf een afstandje konden we zien dat er op datzelfde moment nog een soldaat begraven werd.
Ik heb afscheid genomen van mijn twee nieuwe vrienden en ben verder gelopen naar de Lincoln Memorial. Het is een enorme tempel, met daarbinnen een groot beeld van Lincoln. Ik vond dit ook wel indrukwekkend om te zien.
Ik heb even gerelaxed in het park waar de eekhoorntjes langs je heen rennen. Daarna ben ik naar de metro gelopen, waar ik onderweg nog het Einstein Monument tegenkwam. Ik heb de metro genomen naar Union Station, wat om te zien ook een monument is. Hier heb ik even wat winkels bekeken, maar omdat mijn lichaam nog in de Nederlandse tijdzonde leeft, kreeg ik al gauw trek. Dus rond vier uur zat ik al aan mijn warme maaltijd. Gelukkig viel ik niet op: Amerikanen zijn de hele dag met eten bezig. Ik heb heerlijk zitten smullen van mijn rijst, sperzieboontjes en orange chicken.
Ik was erg moe en heb de metro richting het hotel gepakt. Nog even naar de supermarkt geweest om yoghurtjes te halen als ontbijt en daarna lekker naar bed. Op naar dag twee!

  • 18 September 2013 - 16:26

    Gerardine:

    Hi Ashley, ook ff berichtje van mij. We appen al dagelijks ( zo leuk) maar nu toch even een bericht langs deze weg, zoals je weet leef ik erg met je mee hihi, en blijf ik graag op de hoogte. Lijkt me trouwens geweldig mooi Lincoln memorial, en zo groot ook! Leuk ook dat je Nederlanders tegenkwam, je ziet ze ook overal hè? Geniet nog de rest van de week, en we houden contact. Dikke kus, Geer xxx

  • 18 September 2013 - 17:09

    Mam:

    Lieve Ash.Leuk om te lezen wat je zoal meemaakt.Herkenbaar ook natuurlijk omdat ik er een beeld bij heb .Weet zeker dat dit een hele leuke ervaring voor je is.
    Water in de mond van de orange chicken

    Dikke kus mam

  • 18 September 2013 - 18:20

    Daphne:

    Hee girl, daar zijn we weer :-) Wat heb je al veel gezien dankzij de jetleg......sterkte daarmee. Lijkt me ook indrukwekkend Kennedy's graf en Lincolns standbeeld. Grappig dat je even samen met de Hollanders op stap bent geweest. We zijn ook overall hihi.
    En wat heerlijk al dat Amerikaanse eten he? Geniet en tot mails, whapps x

  • 19 September 2013 - 21:31

    Gezina:

    Raar maar kan mij niks voorstellen bij oranje kip behalve dat het de kleur is van nederland.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ashley

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 18436

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 09 Oktober 2017

The beautiful west

23 September 2015 - 08 Oktober 2015

Thailand

08 Maart 2014 - 16 Maart 2014

America!

16 September 2013 - 23 September 2013

Washington DC

Landen bezocht: