Bangkok: bikes, Buddhas and blessings. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Bangkok: bikes, Buddhas and blessings. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Bangkok: bikes, Buddhas and blessings.

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

26 September 2015 | Thailand, Bangkok

Afgelopen maanden heb ik veel mensen vol enthousiasme horen vertellen dat ze op vakantie waren geweest of bijna zouden gaan. Toen leek mijn zomervakantie, die eind september gepland was, nog heel ver weg, maar afgelopen woensdag was het eindelijk zo ver!
We vertrokken om zes uur 's avonds met KLM richting Bangkok. Ik zag best op tegen de lange vlucht, maar de vlucht duurde uiteindelijk iets langer dan tien uur en is me best meegevallen. Ik heb niet echt kunnen slapen, maar wel meerdere films gekeken waardoor de tijd toch redelijk voorbij 'vloog'. (Haha!)
We kwamen om tien uur 's ochtends aan in Bangkok en hebben een taxi naar het hotel genomen. Vanuit de taxi viel het me vooral op hoe groen de omgeving was. Naarmate je het centrum meer nadert wordt dit steeds minder en kom je terecht in de drukte van de stad. Toen we de koffers bij het hotel hadden gebracht en hierna door de stad gingen lopen, viel dit ook op. Bangkok is groot en druk, massa's mensen lopen je voorbij terwijl ze je eten proberen te verkopen. Negentig procent van wat er op straat verkocht wordt is eten. Het schijnt dat je dit, met oog op de bacteriën, met een gerust hart kan doen, maar tot nu toe hebben we dit nog niet gedaan. We hebben die donderdag vooral wat rond gekeken en de avond afgesloten met een heerlijke voetmassage, wat omgerekend ongeveer drie euro persoon kost. Heel naar.... Sowieso vallen de lage prijzen op. Ik verwachtte wel dat het goedkoop was, maar dat je voor omgerekend vijf euro met z'n vieren 's avonds kon eten..?
De volgende dag hebben we een fietstour van vijf uur gedaan door Bangkok. Wat een belevenis! We fietsen over marktjes, door kleine steegjes, tussen plantages met bananenbomen en soms letterlijk bij mensen door de 'tuin'. Op deze manier zie je plekken van Bangkok die je zelf niet snel zal bezoeken. Om overal te kunnen komen, werden alle fietsen soms in een boot geladen en om vervolgens een stuk te water af te leggen. Zo zagen we ook dat mensen ook op het water proberen eten te verkopen aan voorbijgangers, dat er voor boten geen snelheidslimiet geldt, en dat er grote varanen schuilen onder de kleine Thaise huisjes langs het water. De fietstocht werd afgesloten met een heerlijke Thaise maaltijd. Er was voor ons gekookt en er stond een tafel met allerlei gerechten op ons te wachten. Veel te veel voor onze groep, maar de tourleidster vertelde onze dat de kliekjes werden uitgedeeld aan de armere mensen in de buurt.
Moe en voldaan kwamen we terug op de kamer, waar we even hebben uitgerust. Daarna hebben we ons opgedoft voor de 'rooftop bar' van de Sky Tower, waar we op 64e verdieping konden genieten van een drankje en het uitzicht. Vanaf hier zie je goed hoe enorm Bangkok is!
Vanmorgen begon de dag vroeg met een lekker ontbijt in het hotel. Het verse exotische fruit vind ik echt genieten! Hierna zijn we met de metro naar een shoppingcenter in de buurt gegaan. Eigenlijk zochten we een ander winkelcentrum, maar na een tijd zoeken hebben we een tuktuk genomen daar naartoe. Deze bracht ons er snel naartoe, en dat je dan heel krap zit neem je dan wel voor lief...
Daarna zijn we naar het koninklijk paleis geweest. Een groot, indrukwekkend gebouw, vooral vanwege het vele goud wat je ziet. Bij het paleis waren bloemen waarmee je door middel van 'heilig water' iemand kon zegenen. Mijn vader heeft Rodney en mij gezegend, dus hopelijk brengt het geluk:). Vanaf het paleis zijn we naar Wat Pho gelopen, de tempel van de liggende Boeddha. Hierna zijn we met de boot de rivier overgestoken, om uit te komen in Chinatown. Ook hier hebben de Chineze mensen een eigen wijk, vol met winkels en restaurantjes. Vanaf Chinatown zijn we terug naar het hotel gelopen.
We hebben veel van Bangkok gezien maar nog lang niet alles. Toch vertrekken we morgen met het vliegtuig naar Chiang Mai, om nog meer van Thailand te kunnen zien. Maar eerst vanavond nog lekker eten, en misschien zelfs weer van een massage genieten..?;)

• 26 September 2015 - 20:22

Danielle:

Lieve Ash,

Wat een belevenis! Het is echt bijzonder om dit allemaal te lezen! Het is zo een andere wereld! Die massage, lijkt me wel wat haha:p Goede vlucht morgen! Op naar Chiangg Mia!
    Geniet ervan!!

Xxxx

Daan

• 03 Oktober 2015 - 11:05

Sandra:

Wat een avontuur Ash, hoe leuk omdat met Rod en je ouders te beleven, ik zit hier met een kopje koffie mee te genieten! nu volgend verhaal lezen! x