Slingeren en slurfjes! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Slingeren en slurfjes! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Slingeren en slurfjes!

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

30 September 2015 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen zondag zijn we vanuit Bangkok met het vliegtuig naar Chiang Mai gevlogen, wat ongeveer een uurtje duurde. Hier zouden we opgehaald worden om naar het hotel te worden gebracht, maar we konden niemand vinden van ons hotel Dreamcatchers. Uiteindelijk bleek de meneer met het bordje waarop stond 'Frits Tatta' onze chauffeur te zijn. (Mijn moeders naam Brigitta is waarschijnlijk niet heel populair in Thailand...) Nadat we dit raadsel eindelijk opgelost hadden werden we naar het hotel gebracht.
Het hotel is meer een soort Bed & Breakfast, heel kleinschalig met enkele kamers en een zwembad, en ligt een stukje van het centrum van Chiang Mai. Dit betekent dat we wel twintig minuten in de taxi moeten zitten om in het centrum te komen. Dit leek vervelend, maar is eigenlijk ook wel heel relaxed: als je bij het zwembad ligt hoor je niks anders dan geluiden van de natuur. Heerlijk! Toen we bij het zwembad lagen werden we verwelkomd door de Nederlandse buurman, die naast het Bed & Breakfast woont. Deze meneer wist ons leuke dingen te vertellen over Thailand en had tips voor mooie uitstapjes in Chiang Mai.
Zondagavond zijn we naar de weekendmarkt geweest in het centrum van Chiang Mai, een erg leuke, gemoedelijke markt. Er wordt veel vers eten bereid, en er staan kraampjes met kleding, handgemaakte zeepjes en houtsnijwerken. De mensen zijn heel vriendelijk en accepteren ook als je geen interesse hebt, in tegenstelling tot sommige andere landen.
De volgende dag vonden we het lekker om na de drukte van Bangkok en het reizen even te relaxen bij het zwembad. 's Middags hebben we gelunched bij een restaurantje in de buurt, waar we vriendelijk werden ontvangen met allerlei lekkernijen. Zo kregen we bladeren, gevuld met noten, groente en garnalen. Iets wat ik zelf nooit zou bestellen, maar toch best lekker was! Ook 's avonds hebben we heerlijk gegeten: rijst met kokos en curry. Het eten is overal even lekker en het kost ook nog eens heel weinig.
Dinsdag zijn we vroeg opgestaan, waarna we werden opgehaald met een busje. Na ongeveer drie kwartier rijden kwamen we aan in de bossen van Chiang Mai. Hier gingen we met The Flying Squirrels avontuurlijk tokkelen door de bomen. Sommige banen waren honderden meters lang en tientallen meters hoog. In het begin heel spannend, maar daarna vooral heel erg leuk! Swieren als Tarzan en Jane door de bomen: een echte aanrader!
Ook vanmorgen moesten we vroeg opstaan, want we werden opgehaald om naar the Elephant Sanctuary te gaan. Uit alle parken met olifanten was het lastig te kiezen, want wij wilden graag een park bezoeken waar de olifanten goed behandeld werden en er niet op gereden wordt. Dit park heeft aan al onze verwachtingen voldaan en meer! Het bleek heel kleinschalig en afgelegen, waardoor we er niet met het busje konden komen en we het laatste stukje door de jungle hebben gelopen. Een groot avontuur op zich, voor iemand die net zoals ik niet heel fan is van spinnen en andere wezens met meer dan vier pootjes...
Zodra we eenmaal op plaats van bestemming waren vergat ik die engerds al snel. Er waren vier olifanten die we mochten verwennen met kleine banaantjes, bamboe en boomschors. Na een stevige maaltijd voor zowel de olifanten als voor ons (wij kregen wel iets anders hoor;)), was het tijd om de olifanten te wassen. We zijn samen de rivier in gelopen om ze uitgebreid te wassen en te schrobben. Heerlijk om te zien hoe deze prachtige beesten daarvan genieten. Hierna hebben we nog samen een wandeling door de jungle gemaakt. Waar de meesten van ons hun best deden om de bruine hopen van onze grote vrienden te ontwijken, was ik ook hier vooral op de uitkijk naar spinnenwebben en hun producenten. Brrrrr..... Helaas moesten we aan het eind van de middag weer afscheid nemen van de olifanten.
Na deze bijzondere en geweldige dag is de laatste avond in Chiang Mai aangebroken. Morgen vliegen we naar Surat Thani, om daar de boot te pakken naar Koh Samui, alweer de laatste bestemming van deze vakantie. Nog even van genieten dus!

• 30 September 2015 - 23:53

Gerardine:

Hi Ashley en familie, wat een mooie foto's en filmpjes zeg! Echt genieten daar! En eten met z'n 4en voor nog geen 5€ is toch wel heel erg goedkoop zeg. En zo mooi ook met de olifanten. Hoop dat jullie nog een heerlijke tijd hebben. Dikke kus, Geer X

• 01 Oktober 2015 - 21:33

Danielle:

Ash! Wat een belevenis!! Jullie waren echt Tarzan en Jane! Ik hoorde het al van Cynth! Je hebt geluncht met een olifant, dat doe ik je niet na hoor:p Wauwie.
    Bijzonder om te lezen, het is een totale andere wereld. Geniet van alle andere momenten !!

• 03 Oktober 2015 - 07:56

Marian:

Hey Ashley en familie.

Wat een heerlijke verhalen. Als ik m'n ogen dicht doe dan zie ik het voor me en kan ik het bijna ruiken en proeven. Een heerlijk land met vriendelijke mensen.
    Wat een feestje om daar te mogen zijn hè?
    Wens jullie nog heel erg veel plezier met z'n allen. Haal eruit wat erin zit.

Liefs Marian

• 03 Oktober 2015 - 11:11

Sandra:

Hi familie, tjonge wat een belevenissen voor jullie! Bij het idee van mijn spinnenvrienden krijg ik de griebels, net als jij Ash....maar wat mooi jullie olifanten bezoek, zulke wijze mooie sterke grote dieren. Heb het filmpje gezien van Tarzan en Jane, hoe geweldig! Genieten jullie nog maar volop, wil graag alle foto's en filmpjes zien als jullie terug zijn. Dikke kus voor jullie alle 4. xxxx

• 04 Oktober 2015 - 17:31

Ashley:

Wat een leuke en lieve reacties allemaal! We genieten met volle teugen!

Veel liefs xx