Burn, baby, burn! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu Burn, baby, burn! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Ashley Jonker - WaarBenJij.nu

Burn, baby, burn!

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

04 Oktober 2015 | Thailand, Ko Samui

Ik schrijf deze blog met een volle maag, want we hebben net gegeten. Alweer heerlijk gegeten, compleet met voorgerechten, voor ongeveer twintig euro. Voor ons in Nederland niet voor te stellen dat je met vier personen voor dat bedrag uit eten kan, maar hier is dat heel normaal, en voor Thaise begrippen is het eigenlijk nog duur. Die hogere prijzen zijn te verklaren doordat dit eiland zich vooral richt op toeristen, en daar moet natuurlijk aan verdiend worden.

Afgelopen donderdag hebben we afscheid genomen van het rustige bed & breakfast en zijn we naar het vliegveld gegaan. Daar zijn we met het vliegtuig naar Surat Thani gegaan. Daarna, na anderhalf uur rijden met een bus, kwamen we aan in de haven. Hier lag de grote boot die ons naar Koh Samui zou brengen. Van tevoren vroeg ik me hardop af of we misschien dolfijnen zouden kunnen zien, maar mijn vader wist niet zeker of die hier wel leven. We hadden nog geen voet op de boot gezet, of we zagen dolfijnen naast de boot zwemmen. Wat is dat toch fantastisch om te zien! Meerdere dolfijnen zwommen voor onze boot, waardoor we een goed uitzicht hadden en mooie foto's hebben kunnen maken. Met zo een uitzicht vond ik het helemaal niet erg om anderhalf uur op de boot te zitten!
Eenmaal op Koh Samui aangekomen zijn we met een busje naar ons resort gebracht. Het bestaat uit allemaal bungalows, en na een gratis 'upgrade' hebben wij twee ruime bungalows naast het zwembad, op een minuut lopen van het strand. Vervelend...
De volgende ochtend hebben we ontbeten aan het strand, om vervolgens... helemaal niks te doen! We hebben op het strand gelegen, in de zee gezwommen, over het strand gelopen, boeken gelezen en gesnorkeld. Oke, dus eigenlijk waren we heel druk, maar in vergelijking met de andere activiteiten was dit relaxen;). Maar dat was ook precies de bedoeling van deze laatste dagen! Wat niet helemaal de bedoeling was, was dat Rodney en ik er na dag 1 al allebei uitzagen als twee kreeften. Ondanks zorgvuldig smeren heeft de Thaise zon een aandenken achtergelaten op onze normaal zo bleke huidjes... :(
Deze keer dus niet echt een spannend verhaal over avontuurlijke uitstapjes... 's Ochtends ontbijten we lekker aan het strand, in de middag lunchen we op het strand me vers fruit van een van de vele verkopers die langslopen, en 's avonds eten we in een restaurantje in de winkelstraat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eergisteren een hamburger heb besteld: na bijna twee weken dagelijks rijst (en soms twee keer per dag!) wil je ook wel eens iets anders. Aan de andere kant geniet ik er wel nog even van zolang het nog kan, want het eten is overal even lekker:).
Voor nu dus nog even genieten van al het moois wat Koh Samui te bieden heeft. Dinsdag vliegen we terug naar Bangkok, waar we ook nog een nachtje zullen slapen. Woensdag vliegen we dan alweer terug naar Amsterdam, wat is dat snel gegaan!